A gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet

a gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet

Egyen a kora szerint!

Milanovich Domi Novák Katalin, leszel a barátom? Alaptörvény-módosításról, örökbefogadásról Gyorsételek alatt általában olyan élelmiszereket értünk, amelyeket az emberek gyorsan, helyben elfogyasztanak. Azonban egyre több bizonyíték van arra vonatkozóan, hogy az egészségünkre nincs jó hatással, ha az evésen spórolunk időt.

a gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet

A legtöbb gyorsétterem elérhetővé teszi a vendégei számára, hogy egy-egy fogás hány kalóriát tartalmaz. Ez azonban csak egy szempont, ami alapján megítélhetjük, hogy az adott étkezés mennyire egészséges. A Medical News Today számolt be a gyorsételek fogyasztásának hosszú és rövid távú hatásairól.

A legtöbb ember szerint egyértelmű, hogy a gyorséttermi ételek bizony káros hatással vannak az egészségünkre.

You are here

Jellemző, hogy ezek a fogások a szénhidrát és a só mellett zsírokban is bővelkednek, ráadásul tápanyagban is szegények. Azonban nem minden gyorskaja az ördögtől való, csupán tudatosan kell választanunk, ha egészségesebb alternatívát keresünk.

  • A túl sok kolbász a szívünknek is árthat június 23 Kategória: Egészség Egy svéd vizsgálat szerint azok a férfiak, akik napi rendszerességgel fogyasztanak olyan feldolgozott hústermékeket, mint a kolbász és a virsli, kétszer nagyobb eséllyel halhatnak meg szívelégtelenségben, mint hasonló termékeket ritkábban fogyasztó társaik.
  • Az orvosok és a tudósok abban viszont egyetértenek, hogy azok az ételek, amelyek sok cukrot, szénhidrátot, transzzsírt tartalmaznak, azok hosszútávon árthatnak az emberi szervezetnek, szívproblémákhoz, cukorbetegséghez vezetnek.
  • Itt jársz: Főoldal » Ezt történik a testeddel, ha gyorskaját eszel Ezt történik a testeddel, ha gyorskaját eszel
  • Magas vérnyomás saláta

Ugyanakkor az egészségesebb gyorsételek is tele vannak cukorral, sóval, valamint telített zsírokkal. Az amerikai Betegségmegelőzési és Egészségfejlesztési Hivatal ODPHP felhívja rá a figyelmet, hogy a gyorskaják túlzott fogyasztásának súlyos következményei lehetnek. Jé, a gyorskaja egészségtelen!

Fotó: Shutterstock Rövid távú hatások Mivel a gyorséttermi kaják jellemzően sok cukrot, sót és magas vérnyomás tudsz masszírozni tartalmaznak, ezek rövid távú hatásait vizsgálva könnyű meghatározni, hogy miként befolyásolják az ilyen ételek az egészségünket.

Kutatások eredményei bizonyítják, hogy ha magasabb szénhidráttartalmú étel fogyasztásával kezdjük a napot, a következő étkezéskor éhesebbnek érezzük magunkat — ennek következtében pedig többet is eszünk —, mintha szénhidrátban szegény ételeket fogyasztanánk. Az orvosok, dietetikusok és egészségügyi szakemberek szerint ennek az a gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet oka, hogy a szénhidrátban gazdag ételek fogyasztása kevésbé biztosítja a teltség érzetét.

Emellett a magas szénhidráttartalmú élelmiszerek növelik a szervezet inzulin iránti igényét, emiatt pedig hamarabb megéhezünk. A szakértők úgy vélik, hogy minél éhesebb az ember egy étkezés előtt, annál valószínűbb, hogy több kalóriát fog fogyasztani, mint amennyire valójában szüksége van.

a gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet

Egy tanulmány megállapította, hogy a magas sótartalmú ételek fogyasztása azonnali hatást gyakorol a véredények működésére, valamint kapcsolódik a folyadékmegtartáshoz is.

A gyorséttermek általában nem rendelkeznek túl nagy kínálattal, már ami a zöldség-gyümölcsöt illeti, emiatt pedig sokkal nagyobb tudatosságot igényel, hogy bevigyük a napi szükséges mennyiséget, nemcsak gyümölcsökből, de rostból is.

a gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet

A gyorséttermi kaják mindezek ellenére nagyon finomak, emiatt azonban gyorsan bomlanak le a szájban, nincs szükség sok rágásra ahhoz, hogy le tudjuk nyelni.

Ez gyorsan aktiválja az agy jutalmazó központját, így könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy csökken a valódi, friss élelmiszerek iránti vágyunk, komolyabb esetekben pedig akár függőség is kialakulhat.

Ételek foszfáttartalma

Hidd el, ennyi paradicsom nem fedezi a napi szükséges bevitelt! Ennek szintén az az oka, hogy a legtöbb gyorskaja rengeteg szénhidrátot, sót, zsírokat és kalóriát tartalmaz, ennek ellenére antioxidánsokban, rostokban és más tápanyagokban pedig szegény. Az alacsony rosttartalmú étrendhez gyakran társul székrekedés, vagy más, bélrendszeri betegségek, valamint csökkent az egészséges bélbaktériumok száma is. Jó, ha tudjuk, hogy vannak olyan esetek, amikor a gyorskaja rendszeres fogyasztásának helyrehozhatatlan hatásai lesznek az egészségre, mint például az elhízás, az inzulinrezisztencia, a 2-es típusú cukorbetegség, valamint a különböző szív- és érrendszeri problémák.

Az immunrendszerünket sem hagyja hidegen, ha rendszeresen dobunk be egy-egy hamburgert nagyobb kólával és krumplival. Tanulmányok eredményei szerint ezzel elősegítjük magas vérnyomású méz károsítása gyulladásos a gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet rákos megbetegedések, valamint különböző fertőzések kialakulását is, hiszen az immunrendszer kevésbé tud védekezni.

Kimutatható a gyermekkorban történő gyorsételek fogyasztása és az asztma, az ekcéma, valamint a szezonális allergiás orrnyálkahártya- és kötőhártya-gyulladás kialakulása közötti összefüggés, de a memória és a tanulás hatékonysága is romlik, az Alzheimer-kór és a Parkinson-kór kockázata viszont nő.

Gabonapelyhek

Az Egyesült Államok Élelmiszer-biztonsági és Gyógyszerészeti Hivatala FDA felhívja a figyelmet arra is, hogy a magas sóbevitel növeli a vérnyomást, ez pedig a szívroham, a stroke, a vese- és szívbetegségek előszobája. A magas zsírtartalmú étrend növeli az úgynevezett LDL koleszterin szintjét, a HDL koleszterin mennyiségét ugyanakkor csökkenti, ami szintén a szívbetegségek kialakulásának kockázatához járul hozzá.

A másik hatalmas probléma, hogy a gyorséttermek kínálata rengeteg kalóriát tartalmaz, amiből amúgy is hajlamosak vagyunk többet fogyasztani, mint amennyire a szervezetünknek szüksége van.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Az pedig egyértelmű, hogy ha többet fogyasztunk, mint ahány kalóriát elégetünk a nap folyamán, nagyon gyorsan felszaladnak ránk a plusz kilók, aminek szintén rengeteg egészségkárosító hatása van.

Annak következtében, hogy a gyorséttermek bárhol, bármikor elérhetővé váltak az emberek számára, a fiatalabb generáció egyre kevésbé tanul meg főzni, kisebb a tudatos táplálkozásra való hajlam, ami az egészségünk mellett a pénztárcánkra is rossz hatással lehet.

a gyorsételek fogyasztása magas vérnyomás kialakulásához vezet

Olvassa el is